تبلیغات
وبلاگ دوستداران خانواده یغمایی - نامه آقاى ایتن آلاپات به كوروش یغمایى
دوشنبه 18 آبان 1388

نامه آقاى ایتن آلاپات به كوروش یغمایى

   نوشته شده توسط: بهزاد صادقی    نوع مطلب :عمومی ،

برای هر كس كه این نامه رامی خواند.
برای من افتخار بسیار بزرگی است كه برای سپاس ازموسیقیدان بزرگ ایرانى "كوروش یغمایی" این نامه رابنویسم.

درآغاز،من موسیقی كوروش را ازسوی فروشنده های آزاد(آهنگ ها وترانه ها) مانند همكارایرانی ام كشف كردم كه بعد از سی سال مهاجرت شتابزده ازایران – براى پیداكردن مجموعه آهنگ ها و ترانه هایى از كشورهاى گوناگون دنیا را كه درایران جمع آورى كرده بودند – دوباره به كشورشان سفر كردند . آنها ترانه ها وآهنگ هایى را از مراكز پخش صفحه ( آهنگ روز) ورقیب اصلى آن (رویال ) و تعداد زیادى از مراكز پخش با نام هاى دیگر را یافتند. این مراكز پخش در اواخر دهه 60 واوایل دهه 70 میلادى انتشار كارهاى جدیدى ازهنرمندان گوناگون در همه سبك هاى موسیقى ایرانى از جمله موسیقى راك تحت نفوذ فرهنگ موسیقى غرب را آغاز كرده بودند .

دراوایل دهه هفتادمیلادى ، كوروش یغمایى با استفاده از سازها وفرم هاى بومى و گیتار الكتریك و دیگر تأثیرات موزیك غربى به صحنه رفت . او اولین موسیقیدان راك ایرانى بود. تركیب موسیقى بومى ایرانى – با ریتم پرجنب و جوش راك و آفرینش سبك خیال انگیز راك ویژه او در آن هنگام از زمان او جلوتر بودند.

كار او اولین آلبوم موسیقى ایرانى بود كه من باشنیدنش دگرگون شدم – و كار او اولین آلبوم ایرانى بود كه من عاشقش شدم. من كار گیتاریستى راشنیدم كه صدا وسبك (استایل) موسیقى اش از بعضى جهات شبیه (اركین كراى) (سوپراستار گیتار فاز تركیه) ، ولى بااین ویژهگى كه درسبك خودش منحصربه فرد بود- من نتوانستم موسیقى او را در زمینه ویژه اى دسته بندى كنم – ولى مى دانستم كه او یك نابغه است. هفت اثر سینگل (تك كار) او فوق العاده بى نظیر مى باشد.
من مى دانستم كه این درخشش براى این افسونگر پاپ به راحتى بدست نیامده است – ولى آن پویایى و توان و استعداد انگیزه اى شد كه من به جستجوى كارهاى دیگرى از او برآیم و در نهایت تعدادى از كارهاى او را پیدا كردم.

آهنگ هایى مثل حجم خالى (نیایش در تنهایى) مرا بشدت منقلب كرد. من باور نمى كردم كه این آهنگ پژمرده شود و غیر از ایرانیان – كسى این آهنگ را نشنیده باشد. به همین دلیل بود كه من حجم خالى را انتخاب كردم تا در اثر خود قرار دهم. این تنها كار ایرانى در آلبوم است و یكى از بهترین آنها .

درادامه كار با كوروش و خانواده اش (به ویژه كاوه پسر او كه خود موسیقیدان است) درحال جمع آورى گلچینى ازكارهای كوروش – نابغه دهه هفتاد هستم . موسیقى اى كه پلى است بین فرهنگ ها – موسیقى اى كه باروح سخن مى گوید- موسیقى اى كه هرروز الهام بخش من است.
باستایش

*********

در مورد آقای ایتن آلاپات

كمپانى Stones Throw سازمان شناخته شده و معتبر – درگستره موزیك حرفه اى جهانى است – كه با شیوه اى تخصصى در زمینه موسیقى ملل پژوهش ها و تحقیقات بسیار گسترده و دقیقى را در كشورهاى گوناگون جهان دارا مى باشد. این كمپانى با كوشش هاى آكادمیك و بررسى هاى كارشناسانه تاریخى و ارزیابـى و سنجش تك تك آثار موسیقیدانان نخبه اى كه انگیزه تحول - نوآورى – آفرینش براى كشورشان شده اند و از دید موسیقى جهانى پنهان مانده اند را شناسایى و آنان را از طریق آثار صوتى وتصویرى ومراكز تحقیقاتى ( رادیو – نشریات – كتاب – دانشگاه ها- سى دى – نقد و بررسى رسانه اى و ...) به جهان معرفى و با این روش این آثار را در آرشیو موزیك جهانى ثبت مى نماید.

آقاى ایتن آلاپات دارنده كمپانى Now Again Records  و مدیر اجرایى Stones Throw Records وسرپرست بخش دهه 60 و 70 میلادى كمپانى Stones Throw Records مى باشد كه در كانون این تحقیقات و بررسى ونقد این آثار قرار دارد .

ایشان همواره در كار و كوشش خستگى ناپذیر و سفر به كشورهاى گوناگون جهان براى كشف موسیقیدانان نخبه و همچنین در پیوند با ستارگان و گروه هاى برجسته جهان براى انجام این تحقیقات مى باشد. .

منبع : وبسایت رسمی کوروش یغمایی Www.kourosh-yaghmaei.com


How do you get Achilles tendonitis?
شنبه 25 شهریور 1396 05:49 ق.ظ
I'm very pleased to find this web site. I need to to thank you for your time just for
this fantastic read!! I definitely liked every part
of it and i also have you saved as a favorite to see new things
in your web site.
How do you get a growth spurt?
یکشنبه 12 شهریور 1396 07:52 ق.ظ
I read this post fully on the topic of the difference of most up-to-date and previous technologies, it's amazing
article.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر